PILIH CINTA SEHARGA COKLAT ATAU CINTA SEHARGA AKAD

image

Banyak anak muda sekarang yang menjaja cintanya dengan harga murah. Cuma diberi sebungkus COKLAT sahaja sudah mampu mencairkan jiwa raga. “Wah, dia sangat2 cintakan akuuu!”

Padahal, percaya lah… cinta itu hanya boleh dibuktikan kesungguhannya jika berani menyempurnakan AKAD!

Bayangkan betapa murahnya cinta yang cuma seharga coklat! Bahkan ada yang rela menyerahkan kegadisannya hanya kerasi dihadiahkan coklat sempena hari Valentine oleh sang kekasih. Na’udzubillah.

Wahai perempuan, hargailah dirimu dengan benar! Jangan mahu dihargai cukup sekadar sebatang coklat. Lelaki yang jujur cinta akan berani memintamu melalui akad yang sah melalui orangtuamu.

Wahai lelaki, jangan rasa bangga mempermainkan perempuan! Sesungguhnya kebaikan dan kejahatan akan kembali ke diri kita masing-masing. Maka jangan hairan jika ada kakak atau adik perempuan atau ibumu sendiri yang dipermainkan oleh lelaki, karena perbuatanmu mungkin mengenai keluarga dekatmu sendiri.

Bukankah ketika ada seorang pemuda yang meminta izin pada Rasulullah untuk berzina, Rasul bertanya pada pemuda itu, “Mahukah engkau jika ibumu dizina orang lain?” pemuda itu menjawab “Tentu tidak!”

Siapakah yang ingin ibu kandungnya atau adik perempuannya dizina orang lain? Jika anda tidak ingin hal itu terjadi pada keluarga anda, mengapa anda malah ingin berzina dengan adik perempuan orang lain? Mengapa mahu berzina calon ibu orang lain?

Maka, wahai lelaki sejati, hargailah perempuan dengan layak! Beranilah meminta cintanya dengan akad suci pernikahan. Beranilah menanggung nafkahnya lahir batin. Beranilah untuk ‘menanggung’ dosa-dosanya dengan menjadi suami yang mendidik isteri dalam kebaikan.

Jika berani AKAD untuk perempuan yang Anda cintai, itulah bukti bahwa Anda memang lelaki sejati!

Terjemahan dari web
http://annida-online.com/pilih-cinta-seharga-cokelat-atau-cinta-seharga-akad.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s